2016. februári napló

2016.03.05 09:29

FEBRUÁRI NAPLÓ

Facebookos szövegekkel

 

Ilyet sem csináltam még

Már gyűltek a napló-szövegeim, s a véletlen hozta, hogy a Facebookra is írtam. Kellett, noha nem akartam. Olyan impulzusok értek, hogy nem lehetett kitérni előlük. Először csak játékból formáltam a mondatokat. Aztán már nem. De a Facebookon hosszú szöveg nem érvényesül. Hogy lehet a legkurtábban s a legtárgyszerűbben! Mindig húztam.

És csak most jutott eszembe, szombaton, február 27-én, a vonaton, ahogy zötyögtem hazafelé Szerencsről, ahol most a héten harmadszor mutattuk be a Tiszaladányi Jeremiád című gulág- oratóriumunkat, hogy én – ilyet még nem tettem – bizony lehozom a Facebookos szövegeket a naplómban, s ellátom azokkal a megjegyzésekkel, melyeket az internetes lapra nem tehettem fel.

Azt is eldöntöttem, hogy a szövegeket, annak rendje-módja szerint időrendben közlöm.

Valaki halálhíremet költötte január végén, ezzel foglalkozom a napló elején. Majd ezen úgy eltűnődgetek.

Aztán a pedagógustűntetésről írok februárban, néhány sort, nem komolyat, a kockásingről, amely három hozzászólónak nem tetszik.. Utóbb a véleményemet is megfogalmazom: vajh etikus dolog-e a diákokat bekapcsolni pedagógusaink szakmai ügyeibe.

Szólok a gulág-oratóriumunkról – három előadás is volt a héten -, melyet érdekes módon a tanárok, igazgatók szakszervezeti vezetők iskolába, diákok elé sohse hívtak meg. Az első tíz évben sem, 1990 és 2000 között. Illetve kétszer az évek során.

Majd magáról a gulágról beszélek, az oratórium prológusában, prológusaként.

Hát akkor lássuk sorjában, mik is történtek.

 

Mivel a Napló sok képet tartalmaz, s ezen a helyen ez nem valósítható meg eredeti formályában, a folytatást tekintse meg a https://jatszo.wordpress.com/ helyen.